facebook icon

Kauno Jėzuitų Gimnazija

7-tokų edukacinė kelionė į Vokietiją

Birželis 22, 2018

„Pamokos kitaip, pamokos kitur, integruotos pamokos“. Mūsų mokiniai šias sentencijas girdi dažnai, bet ar tikrai įsivaizduoja, kokia tai pamoka. Todėl šiemet su gimnazijos 7-tokais, kurie mokosi vokiečių kalbos, išvykome į edukacinę kelionę į Vokietiją. Mūsų važiavo daug, net 75 mokiniai ir 5 mokytojos. Savo kelionę pradėjome Poznanėje, kur vokiškai kalbančios gidės (germanistikos studentės) moksleiviams trumpais ir gramatiškai nesudėtingais sakiniais pasakojo apie miestą, pristatė Poznanės simbolį – du ožiukus, puošiančius renesanso stiliaus rotušės pastatą. Kitą dieną aplankėme Magdeburgą, kur susipažinome su garsaus XX a. austrų architekto F.Hundertwasserio projektuotu nestandartinių sprendimų pastatu „Žalioji citadelė“. Moksleiviai turėjo užduotį surasti „Stadtwaage“ („Miesto svarstykles“). Po pietų jau važiavome Kvedlinburgo link, kur apžvalginės ekskursijos metu gėrėjomės fachtverko stiliaus namais, šv. Servacijaus bažnyčia, šalia kurios įsikūrusiame vienuolyne rašytame metraštyje pirmą kartą paminėtas Lietuvos vardas. Vakarop pasiekėme Goslarą, Harco sostinę. Moksleiviai su šiuo miestu susipažino savarankiškai, t.y. atlikdami edukacines užduotis. Apžiūrėję Goslarą, jau važiavome į nakvynės vietą į mažą miestelį Schierke (Brokeno kalno papėdėje) ir apsigyvenome su kita vokiečių moksleivių grupe Jugendherberge (jaunimo nakvynės namuose). Po „vokiškos nakties ir vokiškų pusryčių“ ryte išvažiavome į Falkenstein pilį, kuri stebino viduramžių didybe ir modernumu. Stebėjome pilyje auginamų plėšriųjų paukščių pasirodymą bei susipažinome su jų gyvenimo, mitybos ypatumais. Popiet mūsų laukė Harco kalnai. Į mistinę aukščiausią Harco kalno viršukalnę – Brokeno kalną kilome siauruoju geležinkeliu. Viršukalnė mistinė, nes čia, kaip pasakoja legendos, atkeliauja viso pasaulio raganos švęsti Valpurgijos nakties. Ant viršukalnės mūsų laukė staigus oro pasikeitimas: nuo 25 iki 12 laipsnių. Nusileisti nuo kalno turėjome pėsčiomis: pirmiausia įveikėme didžiulius akmenis, toliau ėjome per kirvarpų pakirstą ir išguldytą mišką, kol pasiekėme savo nakvynę Jugendherberge.

Kelionė artėjo į pabaigą. Liko 1 diena. Šią dieną vykstame į Vokietijos „žaliąja širdimi“ vadinamą Tiuringijos žemę, kur pirmiausiai  aplankėme Eizenacho miestelį. Šiame miestelyje XVII amžiuje buvo įsikūrusi kompozitoriaus J.S.Bacho šeima. Čia  sužinojome, kuo skiriasi šviesoforų „žmogeliukai“ Rytų ir Vakarų Vokietijoje. Netoli Eizenacho stūkso Vartburgo pilis,  viena paslaptingiausių ir geriausiai išsilaikiusių viduramžių pilių visoje Vokietijoje. Įėjus į pilį atsiveria 900 metų senumo istorijos knyga. Vartburgo pilyje susipažinome su romantizmo, gotikos ir XIX a. meno elementais, apžiūrėjome  kambarėlį, kuriame Martynas Liuteris vertė į vokiečių kalbą Naująjį Testamentą. Pilyje ne kartą lankėsi J.V.Getė, Vartburgo pilyje buvo auklėjama Šv. Elžbieta Vengrė. Su Vartburgo pilimi susiję daug legendų. Viena iš jų pasinaudojo R.Vagneris, kurdamas operą „Tanhoizeris“. 1999 m. Vartburgo pilis įrašyta į Pasaulio paveldo sąrašą.

Sulaikę kvapą mokiniai vaikščiojo pilies menėmis ir koridoriais, klausėsi gidės pasakojimo vokiečių kalba bei audio-gido lietuvių kalba ir sulaukė vokiečių gidės įvertinimo: buvome įvertint kaip labai dėmesinga ir atidi grupė.

Apžiūrėję didingą Vartburgo pilį, vykstame į Tiuringijos sostine arba Tiuringijos „Roma“ vadinamą Erfurtą. Erfurtas – tai Martyno Liuterio jaunystės ir studijų miestas. Mūsų mokiniai susipažino su šiuo miesto senamiesčiu savarankiškai, t. y.,  mokiniams į jų mobiliuosius įrenginius  buvo atsiųstas Erfurto senamiesčio žemėlapis bei išdalintos  iš anksto parengtos 15 „Altstadtrally“ užduočių: suskaičiuoti ant kelių arkų stovi Krämerbrücke (Prekeivių tiltas), nufotografuoti Collegium Maius universiteto pastatą, kur studijas pradėjo Martynas Liuteris, suskaičiuoti, kiek laiptelių veda į Šv. Marijos katedrą, prie renesansinės miesto rotušės rasti užrašą  „Vinius“ ir jį nufotografuoti, rasti „Raudono jaučio“ namą, išpuoštą auksiniais ragais ir juodomis kanopomis ir atsakyti į klausimą „Kuo dar išpuoštas šis namas?“ ir kt . Septintokai aktyviai dirbdami grupėse puikiai susidorojo su užduotimis. Atsisveikinę su Erfurtu vykstame nakvynei į Lenkiją.

Drąsiai galime sakyti, kad didelis keliauninkų būrys mokydamasis netradicinėje edukacinėje aplinkoje buvo atviras Vokietijos kultūriniam gyvenimui ir pažino jį,  dalyvavo jame ir asmenine patirtimi išbandė aktyvius mokymo metodus.

Nuoširdžiai dėkojame klasių auklėtojoms Ingai Vareikienei, Reginai Žeimienei ir Almai Gelbūdienei padėjusioms organizuoti  pamokas kitaip ir kitur.

Vokiečių kalbos mokytojos Vilma Palienė ir Dalia Kulviečiuvienė

184118411841

Renginių kalendorius

DAUGIAU

Konsultacijos

Paramos koncertas

Daugiafunkcinis mokslo ir sporto centras

Mūsų rėmėjai

Partneriai / 2017-06-01

Partneriai:
KLAUSKITE!

KONTAKTŲ FORMA

KONTAKTŲ FORMA / 2014-08-09

Klausimus prašome pateikti el. pašto adresu: kjg@kjg.lt